فرق دیگنیتی با فیدلیتی + مقایسه با لاماری و تیگو 7 پرو

بازدید: 17,982 بازدید
dignity or fidelity

این دو خودرو از محصولاتی می باشند که سرو صدای زیادی میان هواداران به پا کرده است چرا که دو خودرو لاکچری و کاملا” خانوادگی می باشد به دنبال تحریم صنعت خودرو سازی واردات خودرو نیز ممنوع شد و ما به مدت طولانی از ورود ماشین های نسل جدید در بازار محروم شدیم اما شرکت های خودرو سازی داخلی از جمله شرکت گروه بهمن تلاش کردند این خلاء به وجود آمده را جبران کنند و با ارائه محصولات جدید به بازار کمی به حل این مشکل کمک کرده اند، چرا که این خودرو ساز قدیمی ایرانی حتی در اوج تحریم به صنعت خودرو بسیار رونق بخشیده است.

در این نوشته از لوکس سهیل قصد داریم تا به مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی با تیگو 7 و لاماری بپردازیم  با ما همراه باشید تا این 4 خودرو را از لحظ فنی، آپشن، ایمنی و … مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم.

مشخصات خودرو فیدلیتی

فیدلیتی در دو نوع فیدلیتی پرستیژ و فیدلینی پرایم 7 نفره و 5 نفره طراحی شده است خودرو فیدلیتی یا جتور ایکس 70 یک خودروی سایز متوسط می باشد شرکت جتور زیر مجموعه شرکت چری است؛ این خودرو در ایران با نام فیدلیتی توسط گروه بهمن تولید می شود؛ فیدلیتی پرایم در سال 2018 و پرستیژ در سال 2020 تولید شد.
فیدلیتی هفت نفره دارای یک ردیف دوم صندلی در قسمت عقب می باشد و تنها تفاوت این دو خودرو وجود صندلی بیشتر در عقب و قیمت بالاتر فیدلیتی 7 نفره نسبت به فیدلیتی 5 نفره می باشد.
یکی از دلایل محبوبیت این خودرو در میان مردم مصرف سوخت پایین آن است فرمان فیدلیتی برقی می باشد و رینگ های آلومینیومی زیبایی دارد. کابین فیدلیتی بسیار جذاب طراحی شده  و بسیار جوان پسند می باشد و استفاده از چرم  در صندلی ها، داشبورد، رودری ها ، از جمله دلایل جذابیت این خودرو می باشد.

fidelity

مشخصات فنی فیدلیتی

فیدلیتی یکی از محصولات چری می باشد و به همین دلیل مشخصات فنی آن با دیگر محصولات خودرو سازی چینی یکسان است؛ همچنین این کراس اوور روی پلتفرم تیگو 8 ساخته شده است.
یکی از معایب فیدلیتی تک دیفرانسیل بودن آن است در صورتی که اگر سیستم چهار چرخ متحرک داشت می توانست طرفداران آفرود را نیز جذب خود کند، فیدلیتی با ظرفیت باک 55 لیتری و با جرمی در حدود 1575 کیلوگرم به طور میانگین 7/5 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می کند، شتاب2/11 تا 11/5 ثانیه ای برای این خودرو اعلام شده است و سرعت فیدلیتی به 180 کیلومتر بر ساعت می رسد.

TABLE

فرق فیدلیتی پرستیژ با فیدلیتی پرایم

بیشترین تفاوتی که فیدلیتی پرستیژ با فیدلیتی پرایم دارد از لحاظ قیمت می باشد و تعداد آپشن های پرستیژ نسبت به پرایم بیشتر است.
موتور فیدلیتی پرستیژ نسبت به مدل پرایم 100 سی سی بیشتر است و با حجم 1.6 لیتر بنزین و 4 سیلندر و 16 سوپاپ 197 اسب بخار توان خروجی دارد. کشتاور خروجی پرستیژ نسبت به پرایم بیشتر است و 290 نیوتون بر متر است؛ سیستم گیربکس پرستیژ  هفت سرعته دو کلاچه است. فیدلیتی پرستیژ علی رغم حجم موتور بالا مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر را دارد تفاوت چندانی با فیدلتی پرایم نداشته و تنها تفاوتی که می توان  برای آن ها در نظر گرفت  اختلاف کم شتاب این دو می باشد.
fidelity

معایب فیدلیتی

  1. تک دیفرانسیل بودن با توجه به ابعاد و وزن خودرو
  2. حساسیت و نگهداری توربو شارژ
  3. تاخیر در ورود توربو شارژ به مدار

ویژگی های دیگنیتی

خودرو دیگنیتی یا فنگون ای ایکس 5 ساخت شرکت دانگ فنگ می باشد و در ایران با نام دیگنیتی توسط شرکت گروه بهمن تولید می شود. علت استفاده از برند جدید دیگنیتی به جای دانگ فنگ می توان سابقه نه چندان دوست داشتنی آن و خداحافظی این برند از ایران می باشد.
این خودرو شاسی بلند دارای مخزن 58 لیتری می باشد و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر 5/7 لیتر می باشد علاوه بر طراحی ظاهری و داخلی شیک امکانات رفاهی و ایمنی به طور هوشمندانه در دیگنیتی به کار رفته است که می توان به دوربین 360 درجه ، تهویه اتوماتیک ، سقف پاناروما ، و… اشاره کرد این آپشن ها خاص بودن دیگنیتی را چند برابر کرده است.
dignity

آپشن های دیگنیتی

  • کروز کنترل
  • کروز هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش،کنترل پایداری
  • حالت راننده: سه حالته (استاندارد_ اسپرت_ زمستانی)
  • سنسور جلو، سنسور عقب،سنسور باران، سنسور فشار باد تایر
  • توزیع نیرو ترمز
  • ترمز ضد قفل،ترمز کمکی،ترمز پارک برقی، اتو هلد
  • سانروف پانوراما دو قسمتی
  • درب الکتریکی صندوق عقب، دوربین عقب
  • دوربین 360 درجه برای سهولت پارک
  • پوشش چرمی صندلی‌ها، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت
  • استارت دکمه‌ای
  • آیه‌های جانبی برقی به همراه چراغ خوشامدگویی و گرمکن
  • چراغ‌های روشنایی مخصوص روز
  • چراغ‌های جلو و عقب به همراه سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ‌های جلو
  • چراغ‌های اتوماتیک،
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (لمسی) به همراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب
  • سه عدد خروجی 12 ولت
  • دو عدد خروجی ردیف جلو و عقب USB

dignity

فرق دیگنیتی با دیگنیتی پرستیژ

مشخصات خودرو دیگنیتی را در قسمت های بالاتر برای شما شرح داده ایم، اما این شرکت بعد از دیگنیتی خودرو دیگری با نام دیگنیتی پرستیژ، نسخه مجهزتر و کارشده ترنسبت به دیگنیتی به بازار عرضه کرده است که کمی پس از تولید و عرضه دیگنیتی، توسط شرکت دانگ فنگ طراحی و تولید شده و در ایران بهمن موتور، مونتاژ این خودرو را به عهده دارند.

تفاوت دیگنیتی با دیگنیتی پرستیژ در چیست؟ با توجه به این که دیگنیتی پرستیژ نسخه جدیدتر دیگنیتی می باشد پس طبیعی است که قیمت دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی بالاتر باشد، عمده اصلی تفاوت در موتور و شتاب این خودرو می باشد. از نظر ظاهری، باید ذکر کنیم که دیگنیتی پرستیژ تفاوت چندانی نسبت به دیگنیتی نداشته و تنها آپشن های داخل خودرو، مدرن تر طراحی شده اند.

در حالی که حداکثر قدرت دیگنیتی 148 اسب بخار می باشد، این رقم برای دیگنیتی پرستیژ به 228 اسب بخار می رسد این تفاوت باعث شده که شتاب و حداکثر سرعت دیگنیتی پرستیژ، کمی بالاتر از دیگنیتی بوده و حجم موتور پرستیژ به 2000 سی سی برسد. با این حال، دیگنیتی پرستیژ از لحاظ قدرت موتور و شتاب، کمی بالاتر از رقبای خود قرار گرفته است و کمتر خودرویی می تواند به چنین حجم و قدرتی (البته در این رنج قیمت) به پای دیگنیتی پرستیژ برسد.

شما می توانید انواع کفپوش دیگنیتی و چادر دیگنیتی را از لوکس سهیل خریداری نمایید

قیمت فیدلیتی و دیگنیتی

با توجه به آخرین قیمت موجود در بازار در تاریخ 17/10/1401 فیدلیتی پنج نفره در بازار با قیمت 1640000000 تومان و هفت نفره با قیمت 1690000000  خرید و  فروش شده است؛ دیگنیتی نیز  باقیمت 1840000000 تومان خرید و فروش شده است. همانطور که مشاهده می کنید دیگنیتی قیمت بالاتری نسبت به فیدلیتی دارد. البته اگر شما مایل باشید این خودرو توسط نمایندگی ها نیز با قیمت پایین تر از قیمت بازار به فروش میرسد و شما می توانید با ثبت نام در نمایندگی های فروش دیگنیتی و فیدلیتی را با قیمت پایین تری خریداری کنید.

مزایای مشترک فیدلیتی و دیگنیتی

  • خدمات پس از فروش گسترده
  • طراحی زیبای بدنه و کابین بزرگ
  • استفاده از متریال خوب برای ادوات داخلی
  • امکانات و تجهیزات کامل

شما می توانید کفپوش فیدلیتی و چادر فیدلیتی را از لوکس سهیل خریداری نمایید

فرق فیدلیتی و دیگنیتی با لاماری

در خصوص فرق فیدلیتی و دیگنیتی،باید خودرویی دیگر از آرین موتورز از برند دانگ فنگ با نام اصلی T5 می باشد. لاماری ایما به طور کلی از نظر طراحی و ساخت و کیفیت بدنه، کاملا” با فیدلیتی و دیگنیتی متفاوت می باشد.

در حالی که طراحی ظاهری فیدلیتی و دیگنیتی کاملا طراحی منطبق بر خودروهای آلمانی می باشد، لاماری بیشتر سبکی شبیه به خودروهای ژاپنی دارد و از المان های فضایی و تکنولوژی در طراحی خود بسیار بهره برده که به خودرو ظاهری بسیار امروزی تر می دهد. لاماری به صورت یک کراس اور طراحی شده است.

لاماری ایما یک خودروی لوکس است؛ بنابراین برای افرادی که به دنبال خودرویی لوکس و سنگین می گردند، لاماری گزینه ای بسیار مناسب است. فرق لاماری با دیگنیتی و فیدلیتی در ظاهر آن تمام نمی شود. قدرت و حجم موتور لاماری 195 اسب بخار و 1481 سی سی و قدرت و حجم موتور دیگنیتی 148 اسب بخار و حجم باک 58 لیتر و قدرت و حجم موتور فیدلیتی 155 اسب بخار و حجم باک 55 لیتر می باشد. بنابراین لاماری با یک موتور قدرتمند، یک هیچ از دیگنیتی و فیدلیتی جلوتر است.

شتاب لاماری 9.5 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد و مصرف سوخت فیدلیتی8.1 لیتر در صد کیلومتر و دیگنیتی 7.3 لیتر در صد کیلومتر می باشد پس شتاب لاماری از دو خودرو دیگر بالاتر است و همین اختلاف شتاب کاملا لاماری را از دو خودروی دیگر جدا می سازد.

صندلی این سه خودرو هر کدام به گونهای مختلف با کیفیت بالا برای آسایش سرنشینان طراحی شده است؛ پس برای حفظ زیبایی داخلی این سه خودرو و چندین  برابر کردن جلوه زیبای داخل کابین از روکش صندلی خودرو استفاده کنید. برای دسترسی سریع تر  روی لینک کلیک کنید و وارد روکش صندلی فیدلیتی شوید و مدل مد نظر خود را انتخاب  کنید.

فرق تیگو 7 پرو و لاماری

وقتی نام بازار دهه 2020 به میان می آید، برندهای چینی به شدت خودنمایی می کنند. چین با گسترش صنعت خودروسازی در دهه اخیر، به شدت در این عرصه فروش خوبی داشته و خودروهای باکیفیتی روانه به بازار عرضه می کند. بیشتر خودروهای چینی قیمت بسیار مناسبی نسبت به ماشین های برند هیوندا، کیا و دیگر شاستی بلندها دارد و بیشترین دلیل خرید ماشین های چینی قیمت مناسب آن ها است که کسانی که ماشین شاستی بلند دوست دارند می توانند این خودرهای چینی را با قیمت مناسبی خریداری کنند.

فضای اتاق لاماری و تیگو 7 به گونه ای طراحی شده است که بسیار شبیه به هم است و هر دو خودرو فضایی دلنشین را برای سرنشینان فراهم کرده اند. هر دو خودرو شتاب گیری بالایی دارند. تیگو هفت به دلیل رینگهای کوچک تر کمی از لاماری ایما نرم تر است. در بخش عملکرد فنی و تعداد آپشن ها لاماری کمی از تیگو 7 جلوتر است ولی باید گفت این دو خودرو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. نکته ای که در لاماری قابل توجه است عدم بهرهمندی گیربکس این خودرو از تیپ ترونیک است که لذت رانندگی را در این خودرو بسیار کاهش داده است.

در تجهیزات ایمنی و حفاظتی لاماری ایما و تیگو 7 پرو از کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC) و کنترل سرعت در شیب (HDC) بهره گرفته شده است. کیسه هوا هر دو خودرو  از راننده و سرنشین جلو، پرده ای سرتاسری در مجموع 6 عدد در 10 نقطه می باشد.

جدول مقایسه مشخصات فنی فیدلیتی و دیگنیتی

TABLE1-2

جدول مقایسه عملکرد فنی فیدلیتی و دیگنیتی

TABLE1-3

فیدلیتی بهتر است یا دیگنیتی؟

به راستی، کدام خودرو در صف اول خرید قرار می گیرد؟ توجه کنید که به هر حال، قیمت فیدلیتی پایین تر از دیگنیتی می باشد و این اختلاف قیمت می تواند دلیل بزرگی برای انتخاب فیدلیتی باشد و اکثریت بر این باورند که بیشتر یا کمتر بودن چند آپشن اهمیتی ندارد که بخواهند هزینه بیشتری پرداخت کنند. همچنین فیدلیتی کوچک تر، ساده تر و عامه پسندتر از دیگنیتی می باشد.
دیگنیتی در عوض، بسیار اسپرت ظاهر شده و شتاب بالاتر و مصرف سوخت بیشتری نیز دارد و جوانانه پسند می باشد. با این حال، اگر بخواهیم تمامی آپشن های این دو خودرو را اعم از قدرت، موتور، حجم موتور و طراحی را بررسی کنیم، در نهایت با اختلاف ناچیزی، دیگنیتی می تواند فیدلیتی را به راحتی کنار بزند زیرا دیگنیتی ظاهری بسیار امروزی دارد.

وقت تصمیم گیری است دیگنیتی بخرم یا فیدلیتی؟

در حقیقت باید گفت که اگرچه این دو خودرو کمی از لحاظ قیمتی با هم متفاوت هستند ولی توسط یک شرکت خودروساز عرضه شده‌ اند و مخاطب این دو شاسی‌بلند برای قشرهای کاملاً متفاوتی می باشد. دیگنیتی با هدف قرار دادن مخاطبین جوان، طراحی متفاوت‌تر و پویاتری را ارایه داده اما در مقابل فیدلیتی با چهره‌ای جدی، ابعادی بزرگ و 7 نفره و البته امکاناتی خوب، سعی دارد تا مخاطبین خانواده‌دار را به سوی خود جلب کند. لذا برای انتخاب بین این دو خودرو باید مشخص کنید که کدام یک برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ چهره جذاب و آلمانی اما 5 نفره، یا چهره جدی با ابعاد بزرگ 7 نفره؟
حالا انتخاب با شماست  کدام یک را انتخاب می کنید؟

خوانندگان محترم اگر علاقمند به مقایسه ماشین ها هستید ما مقاله ای نیز در مورد تفاوت کوییک R و S نوشته ایم می توانید اطلاعات خود را در مورد این دو خودرو بالا ببرید همچنین اگر به مطالب جالب نیز علاقمند هستید سری هم به مقاله چادر ضد سرقت بزنید.

لازم به ذکر است لوکس سهیل به درخواست شما مشتریان عزیز روکش صندلی خودرو نیز به محصولات لوکس فروشگاه اضافه کرده است و شما عزیزان می توانید روکش صندلی ماشین خود را در کنار لوازم لوکس مانند کفپوش خودرو، چادر ماشین، کاور سوییچ و … را از مجموعه ما خریداری کنید.

دیگنیتی و فیدلیتی از ماشین هایی هستند که امروزه طرفداران زیادی در میان مردم دارند پس ما پیشنهاد می کنیم با خرید یک دست روکش صندلی دیگنیتی زیبایی خودرو خود را چند برابر کنید و از صندلی های زیبای این کراس اور زیبا مراقبت کنید تا با آلودگی و پارگی زیبایی خود را  از دست ندهند و شما همیشه یک ماشین تمیز و شیک داشته باشید.

دسته بندی دسته بندی نشده
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

6 پاسخ به “فرق دیگنیتی با فیدلیتی + مقایسه با لاماری و تیگو 7 پرو”

  1. با سلام و احترام واقعا بابت اطلاعاتی که میگذارید کمک بسیار فراوانی به مردم جهت آشنایی و خرید میکنید . تشکر

    1. سلام آقای سلیمی ممنون که نظرتون رو به اشتراک گذاشتین و این که خوشحال میشیم متن ها مفید باشه و بتونیم سهم کوچیکی در اطلاع رسانی داشته باشیم.

  2. با سلام . از اینکه این چنین اطلاعات جامع و کاملی رو جهت مقایسه خودروهای مورد نظر شهروندان ارائه میدهید ممنونیم و این موضوع باعث میشه تا امثال بنده بیشتر با خودروها و عملکرد و امکاناتشون اشنا بشیم و در زمان خرید بهتر بتونیم تصمیم گیری کنیم و حتی در بعضی از نمایندگیها که من شخصا مراجعه کردم تا این حد اطلاعات خوروهاشون رو بیان نمیکنن. سپاس از خانم کرمی

    1. سلام آقای محمد ممنون که نظرتون رو برای ما کامنت گذاشتین بنده با این لحن صمیمانه و این که مقاله من هر چند کوتاه و چکیده مورد استفاده شما قرار گرفته بیشتر تشویق به نوشتن از این قبیل مقالات میشم سپاس از شما.

    1. سلام بله درسته البته نظر من اینه که 7 نفره مناسب خانواده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید
سبد خرید

جمع جزء: 8,400,000 ریال

مشاهده سبد خریدتسویه حساب

ورود به سایت