اسپرت کردن خودروی 206

بازدید: 34,714 بازدید
اسپرت کردن خودروی 206

اسپرت کردن خودرو یا همان تیونینگ خودرو، یکی از بحث‌های مورد علاقه در قشرجوان امروزه می‌باشد. جوانان حال حاضر علاقه‌ی زیادی به اسپرت کردن خودروهایشان دارند و این مورد باعث شده تا در اولین فرصت اقدام به اسپرت کردن خودروهای خود کنند و خودروی خودرا از بقیه‌ی خودروها لوکس‌تر نشان دهند.درادامه‌ی این مقاله مادرنظر داریم تا درباره‌ی خودروی 206 اسپرت نکاتی را ذکروبررسی کنیم؛ ولی اول می‌خواهیم معنای اسپرت کردن را توضیح دهیم.

اسپرت کردن خودرو به انجام فعالیت‌هایی گفته می‌شود که دراثراین فعالیت‌ها قدرت، سرعت و زیبایی به حداکثر خود می‌رسدو به طور کلی طبق سلیقه صاحب خودرو می‌شود. به عبارت دیگر هدف از انجام این کار، رسیدن به بالاترین حد بازدهی و راندمان وهمچنین رسیدن به حداکثرجذابیت و زیبایی با لوازم تزئینی خودرو است.

خودروی 206 از بدو ورودش به بازار موردتوجه قرار گرفت و کم کم خودروی 205، به فراموشی سپرده شد و پژو 206 جایگزین آن شد. خودروی 206 یک خودروی جمع‌وجور و زیبا می‌باشد که به سرعت درنسل جوان محبوبیت خودرا پیداکرد وعده‌ای از جوانان باگذشت زمان به این فکر افتادند که با اسپرت کردن پژو206 زیبایی و کارایی آن را دوچندان کنند. البته خودروی 206 شامل شرایطی چه از نظرفنی و چه ازنظر ظاهری است که باعث شده اسپرت کردن این خودرو بیشتر انجام می‌شود تا خودروهای دیگر.

اسپرت کردن فضای داخلی خودروی 206

یکی از مراحل اسپرت کردن ماشین، اسپرت کردن فضای داخلی آن می‌باشد. اسپرت کردن فضای داخلی شامل صندلی‌ها، روکش‌ها، کفپوش‌ها و تزیینات جانبی آن است. این کار باعث می‌شود؛ چه خودشما و چه افرادی که وارد خودروی شما می‌شوند وفضای داخلی آن را می‌بینند حس خوبی داشته باشند و از نشستن درخودروی شما لذت ببرند.

روکش صندلی خودروی 206

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های هرخودرو صندلی‌های آن می‌باشد. صندلی‌ها از هرفاصله ای، موردتوجه قرار عموم می‌گیرند و نگاه افراد را به سمت خود می‌کشاند. پس شاید بتوان گفت یکی از اصلی ترین راه‌ها برای بیشترکردن زیبایی و منحصربه‌فرد کردن خودروی 206، انتخاب و داشتن روکش‌ صندلی اسپرت و جذاب است.    

 روکش‌های خودرو 206 از نظررنگ، طرح ومدل و جنس، انواع متنوعی دارند و در بازار برای هرنوع سلیقه‌ای روکش دلخواه و موردنظر یافت می‌شود. افرادی که می‌خواهند به اسپرت سازی خودروی 206 خود اقدام کنند می‌توانند رنگ و طرح روکش را با سینه‌ی ماشین، کفپوش، داشبورد و دنده‌ی خود ست کنند و بین آن‌ها برای زیبایی بیشتر هماهنگی ایجاد کنند.

روکش صندلی خودروی 206

کفپوش برای اسپرت کردن خودروی 206

کفپوش خودرو یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی است که هرکس وارد خودرو می‌شود به دلیل این‌که تمام قسمت پایینی کابین خودرو را دربرمی‌گیرد؛ توجهش به آن جلب می‌شود و نقش اساسی در اسپرت کردن خودروی 206 دارد. کفپوش خودروی 206 نیز مانند روکش صندلی از تنوع بسیار بالایی دربازار برخوردار است و هرکس طبق سلیقه‌ی شخصی خودش کفپوش خودروی خودرا انتخاب می‌کند.

اما در هنگام انتخاب و خرید کفپوش بهتراست به مواردی مثل جنس آن، شیارها و برآمدگی‌های آن، عدم لغزش آن و… توجه کنید تا به وسیله‌ی این موارد درکنار زیباسازی  خودرویتان، ازآن نیز به نحواحسن محافظت و نگهداری کنید. در ادامه ما یک مورد از بهترین محصولات کفپوش 206 هاچبک است، که همه‌ی مواردی که برای یک کفپوش خوب لازم است، را داراست با شما به اشتراک می‌گذاریم.

اسپرت کردن خودروی 206 به‌وسیله‌ی سردنده

هنگامی که شما خودرویی خریداری می‌کنید سردنده آن برای کارخانه است. بسیاری از افراد سردنده‌های تزیینی و لوکس را به سردنده‌ی فابریک کارخانه ترجیح می‌دهند تا خودروی زیباتر و شیک‌تری داشته باشند. سردنده نیز مانند دیگر تجهیزات خودرو تنوع و گوناگونی فراوانی دارد و می‌توان هم طراح‌های فانتزی و هم طرح‌های بسیار اسپرت‌وجذاب را، دربازار مربوط به آن پیداکرد.

افرادی که می‌خواهند خودروی 206 خودرا اسپرت کنند می‌توانند با توجه به متریال و کیفیت سردنده، رنگ وطرح آن، قیمت موردنظرخود و… سردنده‌ نو و جدیدی به خودروی خود هدیه دهند. البته این سردنده‌ها نباید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد مشکل در رانندگی شما شود.

ازدیگر وسایل تزیینی خودروی 206 مطابق سلیقه‌ی صاحبان خودرو

استفاده از بالشت های تکیه گاه، قاب پدال، روکش فرمون در صورت اسپرت نکردن فرمون، نظم دهنده، سطل اشغال مناسب و طراحی شده برای خودرو، تعویض نشانگرهای اعلان خودروی 206، کنسول بین صندلی، کاور سوییچ، دستگیر برای ترمز دستی و… از موارد جزیی ولی سلیقه‌ای که برای اسپرت کردن خودرو 206 می‌توانید از آن استفاده کنید.

تقویت موتور خودروی 206

اسپرت کردن خودرو فقط با رسیدگی به نمای بیرونی و زیبایی آن به اتمام نمی‌رسد؛ بلکه اسپرت کردن خودروی 206 به این معناست که با بهینه سازی بتوانیم قدرت را نیز دستکاری کنیم و تغییر دهیم. برای اینکه یک خودرو کاملا اسپرت و قدرتمند داشته باشید؛ باید موتور آن را تقویت کنید. یکی از مراحل اصلی اسپرت کردن، تقویت موتور خودروی 206 شما است.

تقویت موتور خودروی 206 به دلیل اینکه انواع سیستم‌های تقویت کننده روی پژو 206 نصب می‌شوند بسیار آسان است. برای این‌کار شما حتما به تعویض موتور احتیاجی ندارید. می‌توانید با نصب کردن فیلتر هوای اسپورت باعث بهتر شدن تنفس موتور و کاهش مصرف سوخت آن شوید.

این کارمزایای زیادی دارد وعلاوه بر کاهش مصرف سوخت، باعث افزایش راندمان حجمی موتور، صدای زیباتر، سرعت بیشتر و… می‌شود. شما بانصب یک موتورقدرتمند و قوی می‌توانید به‌راحتی شتاب اولیه‌ی آن را تاحدزیادی افزایش دهید.

البته برای افزایش ایمنی، بهتراست در کنار تقویت موتور خودرویتان سیستم ترمز و تعلیق را فراموش نکنید و آن‌ها را بهبود ببخشید. پس درهنگام اقدام به اسپرت سازی خوردوی 206 بهتر است به این موارد بسیار توجه کنید.

استفاده از اگزوز اسپرت

تفاوت اگزوز اسپرت با اگزوز معمولی در اندازه، زیبایی و میزان تولید صدای آن‌ها می‌باشد. همین موارد باعث شده تا عده‌ی زیادی از کسانی خودروی 206 دارند؛ به سرعت اگزوزهای اسپرت را جایگزین اگزوز قبلی کنند. تا درکنار زیبایی از صدای متفاوت اگزوز بی‌بهره نمانند.

اگر یک منبع اگزوز اسپرت استاندارد نباشد می‌تواند مشکلاتی برای خودروی شما ایجاد کند و کاملا عکس انتظارات و خواسته‌های شما عمل کند. پس حتما دقت کنید که منبع اگزوز، سراگزوز با لوله‌های اگزوز باهم درتناسب باشند و باعث مشکل نشود.

استفاده از اگزوز اسپرت
اگزوز اسپرت

تغییر ارتفاع خودروی 206

کاهش ارتفاع خودرو یا به عبارت دیگر ارتفاع زدن یکی دیگر از کارهای محبوب برای اسپرت کردن خودروی 206 می‌باشد. انجام این کار مزایاومعایب خاص خودش را دارد. کاهش زیاد ارتفاع می‌تواند خودروی 206 می‌تواند باعث گیرکردن کف خودرو به زمین شود. پس نباید در این مورد برای خودروی 206 زیاده‌روی کرد.

کاهش ارتفاع به روش درست وصحیح آن، علاوه برزیبایی خودرو، باعث بیشتر شدن هندلینگ خودرو می‌شود و راننده می‌تواند هنگامی که سرعت زیادی دارد به‌راحتی و بدون ایجاد دردسرو باخیال راحت درپیج‌ها بپیچد.

برای انجام این‌کار روش‌های مختلفی وجود دارد. بریدن فنرها ساده وآسان ترین روش و درعین حال بدترین وخطرناک ترین روش ممکن می‌باشد. پس به شما توصیه می‌کنیم از کاهش ارتفاع خودروی خود به‌این وسیله خودداری کنید. اگر این‌کار را به‌صورت نادرست و از روش‌غیرتخصصی آن انجام بدهید؛ چه در هنگام استفاده از خودرو و چه درهنگام معاینه فنی و فروش آن به مشکل می‌خورید.

تغییر ارتفاع خودروی 206
کاهش ارتفاع خودروی 206

دودی کردن شیشه‌ها

از روش‌های راج و معمول برای اسپرت کردن خودروی 206، می‌توان به دودی کردن شیشه‌ها اشاره کرد. این کار هم باعث می‌شود که سرنشینان در معرض نورمستقیم آفتاب نباشد وهم اینکه خودروی شما جذاب تر به نظر برسد.

دودی کردن شیشه‌ها هزینه‌ی زیادی برای شما ندارد و می‌توان با مبلغ کمی این‌کار را انجام داد. البته دودی کردن شیشه‌های خودرو برای جلوگیری از افزایش جرایم و مسائل امنیتی ودیگرموارد مقدار مشخصی دارد و محدود است و نمی‌توان خیلی آن‌هارا تیره کرد. این مقدار درشهرهای مختلف بنا به عواملی درصدهای متفاوتی دارد.

استفاده از بوق‌های چندصدا برای اسپرت کردن خودرو

بوق خودرو یکی از کوچک‌ترین قطعات خودرو می‌باشد که برای بالابردن درصد امنیت خودرو وسرنشینان آن بکار می‌رود. اگر از استفاده نادرست و اشتباه برخی از رانندگان خودرو سرپوشی کنیم؛ بوق خودرو می‌تواند در مواقعی که ممکن است حادثه‌ساز وخطرناک باشد مثل یک هشدار عمل کند.

برای اسپرت کردن خودروی 206 می‌توانید از بوق‌های چندصدا استفاده کنید. قیمت این بوق‌ها براساس صداهایشان و کشورتولیدکننده و سازنده‌ی آن باهم متفاوت است و صاحبان پژو 206 می‌توانند بنابه تمکن مالی وسلیقه‌ی خود بوق چندصدا برای خودرویشان تهیه کنند.

استفاده از چراغ‌های اسپرت به جای چراغ‌های معمولی

قراردادن چراغ‌های اسپرت درجلو و پشت خودرو یکی از مواردی است که به اسپرت کردن خودروی 206 کمک می‌کند. به دلیل اسقبال زیاد مردم از این چراغ‌ها، طراحان ها روزبه‌روز در حال طراحی مدل‌های جدید و زیباتر می‌باشند. درنتیجه کسانی که به دنبال اسپرت کردن خودروی 206 خود هستند؛ می‌توانند برای خودرویشان مدل چراغ اسپرت موردنظر ودلخواه خودرا بیابند.

البته درکنار زیبایی بهتراست به مواردی مثل نوردهی چراغ، اطمینان از ضدآب بودن چراغ و… توجه کنید. نصب چراغ‌ها نیز بسیار ساده است؛ بنابراین یک باتری‌ساز می‌تواند به آسانی این‌کار رابرای شما انجام دهد.

استفاده از چراغ‌های اسپرت به جای چراغ‌های معمولی
استفاده از چراغ‌های اسپرت برای اسپرت کردن خودروی 206

رینگ اسپرت برای خودرو 206

رینگ اسپرت یکی دیگر از اقداماتی است که می‌توان برای اسپرت کردن خودرو 206 از آن استفاده کرد. رینگ اسپرت علاوه بر این‌که خودروی شمارا زیباتر می‌کند باعث می‌شود که قدرت مانور افزایش یابد و همچنین به دلیل افزایش سطح تماس لاستیک با آسفالت باعث کاهش سریع‌تر سرعت و خط ترمز می‌شود. البته به این نکته نیزتوجه کنید که این کار به‌دست یک فرد متخصص و کاملا آشنا به این مورد، انجام شود. درغیر این صورت رینگ اسپرت باعث نتایج معکوس می‌شود و ممکن است آثار جبران ناپذیری از خودش به‌جای بگذارد.

چادر خودروی 206

در کنار مواردی که ذکرشد چادر خودرو نیز به اسپرت کردن خودروی 206 شما کمک می‌کند. شما می‌توانید رنگ چادر را به سلیقه و خواست خودتان انتخاب کنید اما همانطور که در بالا اشاره کردیم سعی کنید علاوه بر سلیقه‌تان، به فاکتورهایی مثل جنس ، سایز، ضخامت و… توجه لازم را بکنید. در اینجا لازم است تا توجه شمارا به مقاله‌ای مرتبط با ویژگی‌های بهترین چادرخودرو جلب کنیم تا بتوانیم اطلاعات و اگاهی شما را دراین مورد بیشترکنیم.

لوکس سهیل ازجمله برندهایی است که چادرهایش، همه‌ی ویژگی‌های لازم را برای یک چادر خوب و کاربردی دارند و می‌توانند همه‌ی نیازهارا باهم و بدون ایجاد کوچک‌ترین مشکلی پاسخ دهند. درادامه برای کمک به شما، چادر 206 هاچبک را، از این برند را به شما معرفی خوهیم کرد.

تایر و لاستیک‌های پهن

لاستیک خودرو به‌دلیل تماس زیاد با زمین اهمیت زیادی دارد. پهن کردن لاستیک‌های خودرو محدودیت دارد و بخاطر مسائلی نمی‌شود دراین مورد نیز افراط کرد. در وهله‌ی اول لاستیک‌های پهن باعث زیبایی و جذابیت بیشتر پژو 206 می‌شود. همچنین این لاستیک‌ها باعث فرمان‌پذیری و هندلینگ راحت‌ترنیز می‌شوند و می توانید با استفاده از اسپری واکس لاستیک رخ بهتری به ماشین خود بدهید.

لاستیک‌های پهن به علت افزایش چسبندگی و افزایش اصطکاک لاستیک با زمین باعث می‌شوند تا مسافت ترمزگیری کوتاه‌تری داشته باشند و بتوانند از تصادفات احتمالی جلوگیری کنند. البته این لاستیک‌ها برای سطوح لغزنده و خیس اصلا مناسب و خوب نیستند و همچنین به خاطر افزایش اصطکاک باعث می‌شوند تا سوخت بیشتری مصرف شود.

صاحبان پژو 206 برای اسپرت کردن خودرویشان، می‌توانند از موارد دیگری بهره ببرند. این موارد خیلی رایج و معمول نیستند ولی صاحبان خودرو براساس سلیقه‌ی خود می‌توانند از این موارد نیز استفاده کنند. چند نمونه از آن‌ها شامل:

  • شما می‌توانید با اسپری‌های رنگ قسمت‌هایی که می‌توانید را رنگ کنید و خودروی خودرا به یک خودروی جدید تبدیل کنید.
  • به جای استفاده از سپرهای معمولی و فابریک از سپرهای اسپرت استفاده کنید.
  • به کسانی که سیگار می‌کشند توصیه می‌کنیم حتما از زیرسیگاری برای داخل خودروی 206 خود استفاده کنید تا علاوه بر شیک شدن فضای کابین خودرو، مانع از نفوذ بوی سیگار و کثیف شدن خودروی شما می‌شود.
زیرسیگاری مخصوص خودرو
زیرسیگاری مخصوص برای خودرو
  • لوازم نورپردازی‌های تزیینی نیز طرفداران خودرا دارد و شما می‌توانید از دیلایت‌ها، که کاربرد بسیارگسترده ای دارند؛ برای اسپرت کردن پژو 206 بهره ببرید.
دسته بندی دسته بندی نشده
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

4 پاسخ به “اسپرت کردن خودروی 206”

  1. سلام وقت بخیر خیلی ممنون بابت راهنمایی مفید و خوبتون
    ممکنه لطف کنید با یک جمع بندی هزینه کلی اسپرت کردن خوردو رو هم بفرمایید؟ تشکر

    1. سلام ممنون از شما که مارو همراهی میکنید. جناب خوشبختانه 206 لوازم زیادی داره شما لطف کنید با شماره 09905240468 تماس بگیرید یا شماره تماستون رو برای ما بفرستید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

  2. سلام خسته نباشید ب ترتیب اگر بخای ماشینو جمع کنی از داخل باید شروع کنی یا بیرون؟
    و اینکه از چی شروع کنیم ب بستن و تعویض کردن و جمع کردن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت