معرفی لوازم تزیینی خودروهای ایرانی

بازدید: 39,840 بازدید
معرفی لوازم تزیینی خودروهای ایرانی

لوازم تزیینی خودرو یکی از علاقه‌مندی های قشر جوان است. لوازم تزیینی علاوه بر زیبایی بیشتر خودرو، در بعضی مواقع باعث بالا بردن کیفیت و راندمان بعضی از قطعات خودروی شما نیز می‌شوند. بازار مربوطه، پس از اینکه متوجه علاقه زیاد اکثریت افراد به لوازم تزیینی خودرو شد؛ در طراحی و تولید آن با سرعت بیشتری اقدام کرد. این لوازم بسیار زیادند و هرکدام از آن‌ها از تنوع بالایی برخوردارند. در پایین چند مورد از این موارد را ذکر و سپس درباره‌ی رایج‌ترین آن‌ها شرح می‌دهیم.

کفپوش خودرو، کفپوش صندوق خودرو، روکش صندلی و تزیینات داشبورد خودرو، سردنده عادی و چراغ دار ، جاسوییچی، روکش فرمون، تجهیزات نظم دهنده داخل خودرو، بالشت تکیه گاه، افتاب گیرخودرو، دستگیره در خودرو، تجهیزات راحتی سرنشین، سراگزوز، منبع اگزوز،  جای دستمال کاغذی، سطل زباله خودرو، نوار تزیینی دریچه کولر، کیف پشت صندلی، کنسول خودرو، جای عینک، جاسیگاری، پشتی صندلی خودرو، ولوم تهیه هوا، جالیوانی، پشت گردنی صندلی خودرو، صفحه کیلومتر، بالشتک زیر نشیمن، قاب پنل ضبط، خوشبو کننده، چادرخودرو

روکش صندلی خودرو

روکش صندلی خودرو، یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین تجهیزات جانبی خودرو است که وجود آن برای هر خودرویی الزامی است. همانطور که می‌دانید روکش صندلی به‌ دلیل استقبال زیاد مردم از آن، دارای تنوع زیادی در بازار است. روکش صندلی چرمی، برزنتی، پارچه ای و مخمل از جنس های مختلف این محصول هستند برای خرید روکش صندلی لازم است به چند مورد توجه کنید؛ اول از همه جنس آن است؛ سعی کنید هنگام خرید روکش، روکشی را انتخاب کنید که ساختار آن ترکیبی باشد و فقط از جنس پارچه یا پلاستیک نباشد تا بتواند دوام بالایی داشته باشد. روکش صندلی باید ضدآب، ضدخش، مقاوم دربرابر نور خورشید و یخ‌زدگی باشد.

از دیگر عوامل مهم که شاید بعضی به آن‌ توجه نکنند؛ این است که روکشی بخرند که برای خودرویشان طراحی شده باشد. هنگام خرید روکش حتما به کیفیت دوخت آن نیز توجه لازم را بکنید زیرا اگر دوخت خوبی نداشته باشد پس از مدتی پاره می‌شود و کارایی لازم را برای شما و خودرویتان ندارد.

 

سردنده خودرو

سردنده یکی از لوازم تزیینی خودرو است که بین قشرجوان بسیار محبوب می‌باشد. افراد زیادی علاقه دارند تا پس از مدتی، سردنده فابریک خودروی خود را با یک سردنده زیبا و راحت تعویض کنند.امروزه سردنده‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی، تولید و برای فروش عرضه می‌شوند. اولین نکته در خرید سردنده، اندازه آن می‌باشد؛ بهتر است برای نظر دادن درباره‌ی اندازه سردنده خود راننده نتیجه گیری اصلی را بکند؛ زیرا او فردی است که بیشترین تماس را با سردنده دارد.

بعد از انتخاب محصول از دیدگاه اندازه، باید به سراغ جنس استفاده شده در ساخت سردنده رفت جنس سردنده از جمله عواملی است که در قیمت آن تاثیرگذار است. تولید کنندگان می‌تواند در ساخت سردنده از متریال گوناگونی مثل چوب ، چرم، پلاستیک، استیل و حتی ترکیبی از آن‌ها را استفاده کنند. از خریدن سردنده‌هایی که شماره و نمایش واضحی ندارند؛ صرف‌نظر کنید زیرا این مورد برخلاف فکر قشر جوان، نشانه مبتدی بودن نیست و اهمیت زیادی دارد. در آخر سعی کنید سردنده‌ی شما در طرح و رنگی باشد که با روکش صندلی و روکش داشبورد شما هماهنگی داشته باشد و باعث زیباتر شدن اتاق داخلی خودروی شما شود.

روکش فرمان

روکش فرمان یا دورفرمان خودرو از مهم‌ترین لوازم جانبی خودرو است که عموماً هر راننده بر روی فرمان خودروی خود نصب می‌کند. وظیفه اصلی روکش فرمان محافظت از فرمان خودرو در مقابل ساییدگی، نور خورشید، عوامل محیطی و… می‌باشد .

روکش فرمان از جنس‌های متعدد است مثل روکش‌های چرم طبیعی، چرم مصنوعی، پارچه‌ای، پلاستی، خز یا مخملی .در حالت کلی روکش فرمان ازلحاظ ظاهری و نوع نصب آن نیز به سه دسته روکش فرمان حلقه‌ای، روکش فرمان دوختی و روکش فرمان بندی تقسیم می‌شوند که هرکدام مشخصات، مزایا و معایب خود را دارند.

اساس قیمت روکش خودرو، تا حد زیادی به جنس و نوع آن وابسته است و شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که دارید تصمیم بگیرید که روکش فرمان گران بخرید یا ارزان. اگر روکشی که برای فرمان خودرویتان تهیه می‌کنید؛ ضد آفتاب‌ و سوختگی باشد بهتر است؛ تا بعد از مدت کمی رنگ آن کمرنگ نشود و تغییر سایز ندهد. در انتخاب طرح و رنگ روکش، سعی کنید طوری آن را انتخاب کنید که با دیگر وسایل خودرو ست باشند و در آخر به دوخت قوی آن توجه کنید.

ضبط خودرو

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید دستگاه پخش کننده یا ضبط خودرو بهتر است به آن توجه کنید؛ سایز و ابعاد آن می‌باشد. تولید کنندگان از یک استاندارد جهانی استفاده می‌کنند که این استاندارد شامل عرض و ارتفاع ضبط است نه طول آن. همین موضوع سبب می‌شود که ضبط خودروهای مختلف را بتوان با هم تعویض نمود.

نکته‌ی دوم، لیست فرمت‌های قابل پشتیبانی است که بسیار بااهمیت می‌باشد و باید به آن دقت کرد. نکته‌ی بعدی، توان صدای خروجی دستگاه شما می‌باشد. هرچقدر توان دستگاه شما بیشتر باشد؛ صدای خروجی آن نیز به تناسب بیشتر می‌شود. این که پنل پخش کننده دستگاه شما از قابلیت امکان جداسازی برخوردار باشد یا نه بستگی به شما دارد که این ویژگی را در ضبط بخواهید یا خیر. هنگام خرید ضبط حتما به گارانتی داشتن آن مطمئن شوید تا در هنگام ایجاد مشکل بتوانید از آن استفاده کنید. داشتن امکانات جانبی مثل ریموت کنترل، قابلیت اتصال به فرمان، داشتن صفحه نمایش، اتصال به جافندکی خودرو، وجود درگاه‌های مختلف از مواردی است که در قیمت نهایی آن تاثیرگذار می‌باشد.

آفتاب‌گیر خودرو

آفتاب‌گیر خودرو یکی دیگر از لوازم تزیینی خودرو است که همانند یک سپر از ورود نور به فضای داخلی خودرو جلوگیری می کند و جنس پارچه آن هم ضد نور و هم ضد آب است. آفتابگیر خودرو روی شیشه جلو و عقب ماشین ، پنجره ها و قسمت مقابل راننده و شاگرد نصب می شود و نقش بسزایی در کاهش دما و حرارت داخل ماشین دارد. که استفاده از یک آفتاب‌گیر خوب مخصوصا در فصل‌های گرم سال، برای جلوگیری از ورود نورخورشید و اشعه‌های آن و خنک نگه داشتن خودرو و بالابردن بازدهی کولر، همچنین برای جلوگیری کردن از ترک برداشتن روکش فرمان، داشبورد و روکش صندلی لازم و ضروری است.

اول اینکه هنگام خرید آفتاب‌گیر نوع آن را متناسب با خودرویتان تعیین کنید. اینکه می‌خواهید آن را برای شیشه‌های عقب یا جلو تهیه کنید را تعیین کنید. انتخاب رنگ و طرح آفتاب‌گیر کاملا به عهده‌ی شماست و به سلیقه‌ی شما بستگی دارد؛ اما بهتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا گرما را بهتر و بیشتر بازتاب کنند. مورد دیگری که نیازمند توجه شماست سهولت نصب و استفاده از آن است. بعضی از آفتاب‌گیرها دائمی هستند و بعضی دیگر را باید چسباند یا توسط فنرهای تعبیه شده در کنار آفتاب‌گیر آن را نصب کنید.

کفپوش خودرو

کفپوش خودرو از آن دسته موضوعاتی است که در مقاله‌های دیگری به آن اشاره کردیم. به شما مقاله‌ای جامع و کامل درباره انواع کفپوش و قیمت آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه نکاتی را ذکر می‌کنیم. کفپوش‌ها نیز مثل اکثر تجهیزات خودرو دارای تنوع و گوناگونی بسیاری می‌باشند. هرکس بسته به سلیقه و هزینه‌ای که می‌خواهد بپردازد؛ می‌تواند طرح و جنس آن را انتخاب کند. اولین نکته، داشتن جنس مناسب و مقاوم است. جنس کفپوش باید به گونه‌ای باشد که در درازمدت برای شما کار کند و به سرعت خراب نشود. مورد دوم که از اهمیت زیادی برخودار است عدم جابه‌جایی آن در زیرپای راننده و دیگر افراد است. اگر کفپوش لغزش داشته باشد علاوه بر امکان درگیر شدن پدال‌ها ممکن است آب و مایعات به کف خودرو نفوذ کند و باعث پوسیدگی کف خودروی شما شود. مورد دیگری که کمتر به آن اهمیت می‌دهند؛ سهولت نصب و خارج کردن آن از بین صندلی‌ها می‌باشد به همین دلیل ما کفپوش‌های چندتکه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جاسیگاری مخصوص خودرو

جاسیگاری برای خودرو، از جمله لوازم تزیینی خودرو است که تعداد کمی از افراد از آن استفاده می‌کنند.امروزه جاسیگاری‌هایی مناسب خودرو تهیه شده‌اند که می‌توانند فضای داخلی خود را بسیار شیک و اسپرت کنند. به همین دلیل به افرادی که سیگاری هستند؛ توصیه می‌شود تا حتما برای خود یک جاسیگاری تهیه کنند و علاوه بر زیبایی، مانع از ایجاد بوی بد در کابین خودرو و کثیفی آن شود.

بالشتک نشیمن خودرو

بالشتک نشیمن صندلی خودرو از جمله لوازم تزیینی خودروست که برای افرادی که با نشستن در یک‌جا برای مدت طولانی دچار درد در کمر، ماهیچه‌ها و مهره‌های نشیمنگاه می‌شوند؛ انتخاب مناسب و لازمی است. این بالشتک باعث کاهش فشار وارد شده به کمر و ستون فقرات می‌شود و برای پیشگیری و کمک درمانی بسیار مناسب هستند. دقت کنید که بالشتک شما دارای روکشی جداشونده و قابل شست‌وشو باشد تا هروقت که خواستید بتوانید آن را بشویید. به دوخت آن نیز توجه کنید مخصوصا اگر وزن شما کمی بالاست؛ زیرا دیده شده بعضی از این بالشتک‌ها پس از مدت کمی پاره و غیرقابل استفاده شده‌اند.

سطل زباله مخصوص خودرو

منظم بودن داخل خودرو برای افراد زیادی مهم است و به محض اینکه مقداری خودرویشان بهم‌ریخته می‌شود کلافه می‌شوند. به این دسته از افراد سطل زباله مخصوص خودرو پیشنهاد می‌شود. اکثریت افراد برای دور انداختن زباله یا آن را به بیرون هدایت می‌کنند که کار درست و شایسته‌ای نیست و یا از کیسه‌های زباله استفاده می‌کنند. بعضی از افراد این کیسه‌های زباله به دلیل نبودن فضا به سردنده و یا ترمز دستی آویزان می‌کنند که استفاده از دنده و ترمز دستی را سخت می‌کند و کار خطرناکی است. سطل زباله طراحی شده برای خودرو به هیچ‌وجه جلوه‌ی بدی به اتاق داخلی خودروی شما نمی‌دهد و بلعکس بسیار شیک هستند و طوری طراحی شده‌اند که باعث زیبایی دوچندان خودروی شما می‌شود.

چادر خودرو

چادرخودرو که امروزه بسیار رایج شده از دیگر تجهیزات جانبی خودرو می‌باشد. سعی کنید چادری برای خودرویتان تهیه کنید که بتواند در برابر نور آفتاب، باد و باران، طوفان و بادهای شدید، خط‌وخش و مواردی از این قبیل مقاومت کند و از خودروی شما دربرابر چنین عواملی حفاظت کند. همه‌ی این‌ها به جنس چادر بستگی دارد؛ پس جنس چادر بسیار مهم است.

حتما چادر طراحی شده برای خودرویتان را خریداری کنید تا هم اندازه خودرویتان باشد و از همه‌ی نواحی خودروی شما حتی آیینه‌ها محافظت کند و هم اینکه جابه‌جا نشود و تکان نخورد. البته تکان نخوردن چادر از روی خودرو، بستگی به داشتن کش در دوسر آن نیز هست.

کنسول خودرو

کنسول خودرو که آن را به اختصار کنسول می‌نامند از کاربردی ترین لوازم تزیینی خودرو می‌باشد. این کنسول‌ها باعث راحتی دست راننده در هنگام رانندگی می‌شوند. کنسول‌ها دارای فضا و صندوقی برای نگهداری لوازم شخصی هستند و بعضی از آن‌ها دارای جایگاهی برای لیوان می‌باشند و این مشکل را نیز حل کرده‌اند. در انتخاب کنسول مناسب علاوه بر طرح زیبای آن، به جنس و امکانات آن نیز توجه کنید تا مناسب‌ترین کنسول را برای خودرویتان تهیه و خریداری کنید. نصب آن معمولا توسط خریدار انجام می‌شود و کار دشوار و سختی نیست. پس شما می‌توانید این محصول را از سایت‌های معتبر به صورت آنلاین سفارش دهید.

در ادامه این مقاله درکنار موارد گفته شده، لوازم‌های تزیینی دیگری برای تعدادی از خودروها می‌گوییم.         

لوازم تزیینی خودرو پراید

مواردی که در بالا ذکر شد برای همه‌ی خودروها می‌باشد. شما می‌توانید براساس سلیقه‌ی شخصی خود هرکدام از موارد بالا که برای خودرویتان لازم بود و علاقه‌مند بودید آن را تهیه کنید را خریداری کنید. بعضی از لوازم هستند که به یک خودروی خاص بیشتر می‌آیند و یا نسبت به خودروهای دیگر بیشتر از آن استفاده می‌کنند؛ مثلا آینه بغل پراید راهنمادار زرد از این مورد است. این آیینه علاوه بر بخشیدن ظاهری جدید و زیبا به خودروی شما باعث گسترش زاویه دید راننده و کاهش آمار تصادفات می‌شود.

لوازم تزیینی خودرو پژو405

 علاوه بر مواردی که در ابتدای مقاله ذکر شد، یک مورد دیگر برای خودروی 405 برای شما شرح می‌دهیم. خودروی 405 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای وارداتی کمپانی پژو فرانسه می‌باشد. همین باعث می‌شود لوازم جانبی و تزیینی برای آن زیاد باشد. یکی از این لوازم، آرم جلوی پژو می‌باشد. در این آرم، طرح پرچم فرانسه است که به روش هیدروگرافی رنگ شده و جنس مواد اولیه آن از مواد درجه یک می باشد. این آرم باعث جذاب شدن نمای بیرونی پژو 405 می‌شود.

لوازم تزیینی سمند

خرید چراغ‌های اسپرت به دلیل قیمت بالای آن برای همه‌ی افراد مقدور نمی‌باشد؛ به همین دلیل شما می‌توانید بجای هزینه‌ی زیاد برای چراغ سمند، از ابرویی چراغ برای خودروی سمند استفاده کنید و ظاهری کاملا جدید برای خودرویتان به وجود آورید. ابرویی چراغ سمند از پلاستیک بادوام به رنگ‌‌های مختلف تولید شده است که می‌توانید رنگ موردنظر خود را برای خودرویتان تهیه کنید.

لوازم تزیینی پژو 206

دیلایت‌ها در خودروی جذاب 206 بسیار به‌کار می‌روند و سبب گیرایی بیشتر آن می‌شوند. دیلایت‌ها قابل نصب برروی کاسه‌ی چراغ و زیر آن هستند. کاملا آب‌بندی شده و ضدآب می‌باشند. دیلایت‌ها حالت‌های مختلف نوردهی دارند و بعضی از آن‌ها می‌توانند تا بیست حالت نوردهی نیز داشته باشند. یک ریموت کنترل دارند که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی رنگ‌های آن را عوض کنید. پس هنگام زیباسازی و اسپرت کردن خودروی 206 از این مورد غافل نشوید. در ادامه شما را به دیدن مقاله‌ای در رابطه با اسپرت کردن خودروی 206 دعوت می‌کنیم.

https://luxsoheil.com/%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-206/

لوازم تزیینی پژو پارس

جاسوییچی یکی کوچک‌ترین و متنوع‌ترین لوازم تزیینی خودروست. در بازار هرگونه جاسوییچی با هرطرحی که بخواهید می‌توانید بیابید. بعضی از جاسوییچی دارای آرم مخصوص خودرو می‌باشد؛ مثلا برا خودرو پژو پارس، می‌توانید از جاسوییچی استفاده کنید که آرم خودروی پژو پارس را دارد و با این کار توجه بقیه را به جا سوییچی خود جلب کنید و متفاوت از بقیه باشید.

لوازم تزیینی دنا

یکی دیگر از لوازم تزیینی خودرو که امروزه به شدت از آن استفاده می‌شود؛ هولدر و نگهدارنده موبایل است. هولدر موبایل بر روی هر خودرویی نصب می‌شود. نگهدارنده موبایل علاوه بر جلوگیری از احتمال حادثه در اثر کار با موبایل و حواس‌پرتی راننده، باعث می‌شود که کابل شارژ، منبع تغذیه و تلفن همراه شما سالم بماند و از آن محافظت کند. جنس این وسیله باید مرغوب باشد تا مانع خراش و ضربه به تلفن همراه شما شود. همچنین با عبور هوا از منافذ آن، باعث می‌شود باتری موبایل شما داغ نشود و آسیب نبیند.

ایده برای تزیین داخل خودرو

شما می‌توانید از همه‌ی لوازم تزیینی و جانبی که در این مقاله شرح داده شد؛ استفاده کنید. با این کار خودروی خود را متفاوت از بقیه خودروها می‌کنید و توجه عموم افراد را به آن جلب می‌کنید. البته همانطور که در بالا گفتیم؛ انتخاب هرکدام از آن‌ها و رنگ و طرح آن، بستگی به سلیقه‌ی شخصی شما دارد. همچنین خلاقیت هرکس باعث می‌شود ایده‌های جدید و تازه‌ای برای تزیین خودرویش به ذهنش برسد و به همان وسیله، یک خودروی منحصربه‌فرد برای خود داشته باشد.

دسته بندی دسته بندی نشده
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

4 پاسخ به “معرفی لوازم تزیینی خودروهای ایرانی”

  1. با سلام و روز بخیر
    امکان این هست تا با کارشناسهای شما صحبت کنیم و مشاوره بگیریم؟
    من میخواستم برای ماشینم یه‌سری لوازم تزیینی بگیرم ولی هنوز مطمئن نیستم که کدومارو انتخاب کنم.
    و اینکه اگه ست بخوایم امکان گرفتن تخفیف هست؟ 😁
    ممنون از شما

      1. چرا فقط تزئینات پژو زیاد است آیا نمیدانید بیشتر افراد مسن وپولدارسمنددارندوهزینه تزئینات راهم به خوبی میدهند بهتراز جوانان پش سرمایه گذاری کنید من خودم درشهرستان چنین کردم واینقدر مشتری درنوبت اینترنتی برای رسیدن وسایل شان وحتی نصبشان دارم این افراد پولدار پول نصب در محل راهم میدهند اینوگفتم چون درشهرستانم وکاسبم وشماهم امتحان کنید درشهرتان چون به من ضربه ایی نخواهید زد من اینجا جاافتاده کارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت