معرفی 10 مدل از بهترین هدلایت خودرو موجود در بازار

بازدید: 4,422 بازدید
بهترین هدلایت خودرو

بهترین هدلایت خودرو، بایستی جنس خوبی داشته باشد و فاکتورهای هدلایت خوب را داشته باشد. هدلایت نوردهی فوق‌العاده‌ای داشته و این قدرت بالا سبب شده تا مورد توجه رانندگان قرار گیرد. این چراغ‌های پرنور، در انواع و مدل‌های گوناگونی موجود بوده که توسط لوکس سهیل تولید و عرضه می‌شود. پس برای تجربه‌ی خرید بهترین هدلایت خودرو، بایستی با آن‌ها آشنا شده و با توجه به نیاز خود نسبت به تهیه‌ی این محصول اقدام نمایید. به بیانی دیگر فروشگاه اینترنتی لوکس سهیل، هدلایت خودرو را در مدل‌های گوناگون برای تمامی خودروها با بهترین کیفیتی و مناسب‌ترین قیمت آماده کرده است.

هدلایت خودرو چیست؟

وظیفه‌ی چراغ جلوی خودرو، روشنایی راه در شرایط کم نور می‌باشد. هدلایت یکی از انواع لامپ LED بوده که به جای لامپ اصلی چراغ جلو قرار می‌گیرد و نور مناسب آن‌ها دید خوبی را در شرایط کم نور به راننده می‌دهد. همچنین می‌توان گفت که نور این چراغ‌ها مانند نور زنون برای راننده خودروی جلویی اذیت کننده نمی‌باشد. هدلایت‌ها در برابر ضربات و تصادفات مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. البته که شدت نوردهی هر هدلایت متفاوت بوده و این نوردهی را با واحد لومن LM نشان می‌دهند.

مزایای استفاده از هدلایت ماشین

  • عمر مفید طولانی
  • مقاوم در مقابل ضربات و تصادفات
  • مصرف انرژی پایین
  • روشن شدن بدون گرم شدن (در سریع‌ترین زمان ممکن)

مزایای استفاده از هدلایت خودرو

معایب استفاده از هدلایت ماشین

  • نیازمند فن: زیرا هدلایت‌ها به دمای بالا حساس بوده و دچار آسیب می‌شوند.
  • حساس به ولتاژ: تغذیه‌ی این قطعات بایستی با ولتاژ بیشتری صورت گیرد.
  • کاهش یافتن بازدهی لامپ‌ها هنگام افزایش جریان

انواع هدلایت خودرو

تنوع هدلایت‌ها بالا بوده که باتوجه به ویژگی‌های مختلفی می‌توان آن‌ها را دسته بندی نمود:

بر اساس پایه

یکی از دسته بندی‌های معمول برای انواع هدلایت، دسته بندی براساس پایه می‌باشد. پایه، کانکتور یا سوکت‌های لامپ سبب اتصال هدلایت به جایگاه ویژه خود می‌شود. همچنین این پایه‌ها برای هر ماشین و نوع لامپ (مانند نور بالا، نور پایین یا پروژکتور) متفاوت می‌باشد. درواقع این پایه‌ها چراغ شما را نور بالا یا نور پایین می‌کند. ترکیب حرف H و اعداد نام پایه را تشکیل می‌دهد. درواقع پایه‌ها از H1 شروع و به H11 ختم می‌شوند. پایه لامپ‌های گوناگون با یکدیگر سازگاری نداشته و نمی‌توان این پایه‌ها را تبدیل به هم کرد و برای هر خودرو بایستی به صورت جداگانه بررسی کرد که کدام پایه برای کدام نوع لامپ می‌باشد. به عنوان نمونه برای 206 جدید، H7 نور پایین، H7 نور بالا و H1 پروژکتور بوده اما برای پژو GLX 405، H4 نور پایین، H4 نور بالا و H3 پروژکتور است.

بر اساس درایور

جریان ورودی به هدلایت توسط درایور بهینه می‌شود. با وجود درایور نوسانات برقی رخ نداده و عمر این چراغ‌ها افزایش میابد. گرمای بیش از حد که توسط جریان بالای الکتریسیته رخ می‌دهد سبب خرابی هدلایت می‌شود؛ اما درایور مانع از رخداد این فرایند می‌شود. حال آنکه هدلایت‌ها به دو دسته‌ی با درایور و بدون درایور تقسیم می‌شوند.

بر اساس چیپ

به آرایش لامپ‌های LED بر روی برد الکتریکی چیپ گفته می‌شود. هدلایت‌ها دارای سه نوع چیپ بوده که می‌توانید با توجه به نیاز خود، نیاز خودرو و بودجه یکی را برگزینید:

  • SMD: در هدلایت SMD هر لامپ به صورت مستقل بر روی برد لحیم شده است. بدین رو سایز این چینش از دیگر چینش‌ها بزرگتر و لومت بیشتری را دارا می‌باشد.
  • COB: چینش COB بر خلاف SMD، مجموعه‌ای از لامپ‌های LED بوده که با یکدیگر بر روی برد الکتریکی جای گرفته‌اند. قیمت این هدلایت‌ها مناسب‌تر و تمرکز یا فوکوس نوری آن‌ها متوسط می‌باشد. درواقع بیشترین تولید منبع نوری را COB از آن خود کرده است.
  • CSP: در چیپ مدرن CSP سیم رابط به برد حذف و سایز آن کاهش و عمر آن افزایش یافته است. مصرف پایین به همراه نور بیشتر نیز از مزایای این هدلایت‌ها می‌باشد. درواقع هدلایت CSP برای خودروهای به‌روز استفاده می‌شود.

بر اساس جهات نوری

هدلایت‌ها بر اساس جهات نوری در سه دسته بندی کلی جای می‌گیرند. گروه اول نو را در یک جهت که معمولا رو به جلو است ساطع می‌کنند. هدلایت‌های گروه دوم، در دو جهت این نور را منتشر می‌کنند. دسته‌ی آخر نیز هدلایت‌هایی هستند که قادر به انتشار نور در چهار جهت می‌باشند. روشن است که هرچه تعداد جهات نوری بیشتر شود، میزان روشنایی نهایی نیز بیشتر می‌باشد.

بر اساس فن

فن در هدلایت وظیفه‌ی پایین آوردن دما را دارد. عملکرد طولانی مدت هدلایت‌ها باعث بالا رفتن دمای آن‌ها شده و با گذشت زمان آسیب جدی به این قطعات وارد می‌شود. حال آنکه هدلایت‌ها در دو دسته‌ی فن دار و بدون فن تقسیم شده و مدل‌های فن دار عمر طولانی‌تر و نور خروجی بیشتری دارند. البته نصب این هدلایت‌ها برای برخی خودروها سخت می‌باشد.

انواع هدلایت خودرو

مدل‌های هدلایت خودرو

هدلایت‌های متنوعی با جنس و مدل‌های متفاوتی تولید شده است که لوکس سهیل به ارائه بسیاری از آن‌ها در فروشگاه خود پرداخته است:

هدلایت چهار طرفه H1 مدل C9

نور خروجی از هدلایت چهار طرفه H1 مدل C9 بسیار عالی بوده و نصب آن به راحتی صورت می‌گیرد. فن مجزا برای این هدلایت تعبیه نشده و به جای آن، فن خنک کننده هوشمند درون بدنه خود هدلایت تعبیه شده است. این هدلایت مناسب چراغ جلو به ویژه چراغ اسپرت و مه شکن با پایه‌ی H1 می‌باشد. مصرف برق این هدلایت پایین بوده و طول عمر مفید بالایی دارد. قادر به پخش  نور به صورت 360 درجه می‌باشد. توان این هدلایت 55 وات بوده و مجهز به چیپ به‌روز CSP می‌باشد. هدلایت چهار طرفه H1 مدل C9 کاملا ضد آب بوده و توسط آلومینیوم سبک ساخته شده است. دمای عملکرد این هدلایت از -40 تا 80 درجه می‌باشد.

هدلایت چهار طرفه H3 مدل C9

فن مجزا برای هدلایت چهار طرفه H3 مدل C9 تعبیه نشده و به جای آن، فن خنک کننده هوشمند درون بدنه خود هدلایت تعبیه شده است. این هدلایت بسیار پرنور بوده و نصب آن به راحتی صورت می‌گیرد. این هدلایت برای چراغ جلو به ویژه چراغ اسپرت و مه شکن با پایه‌ی H3 مناسب می‌باشد. مصرف برق این هدلایت بسیار پایین بوده و طول عمر مفید بالایی نیز دارد. این چراغ هدلایت پخش  نور 360 درجه دارد. توان این هدلایت 55 وات بوده و مجهز به چیپ مدرن CSP می‌باشد. هدلایت چهار طرفه H3 مدل C9 ضد آب بوده و از آلومینیوم سبک ساخته شده است. دمای عملکرد این هدلایت نیز از -40 تا 80 درجه می‌باشد.

هدلایت چهار طرفه H4 مدل C9

این هدلایت کن باس داشته که با ECU خودرو به طور کامل تطابق دارد. توان هدلایت چهار طرفه H4 مدل C9، 55 وات است و رنگ نور آن یخی می‌باشد. فن مجزا برای این هدلایت موجود نیست و به جای آن، فن خنک کننده هوشمند درون بدنه خود هدلایت تعبیه شده است. این هدلایت بسیار پرنور بوده و نصب آن بسیار آسان انجام می‌گیرد. این هدلایت مناسب چراغ جلو به ویژه چراغ اسپرت و مه شکن با پایه‌ی H4 می‌باشد. مصرف برق این هدلایت بسیار پایین و طول عمر مفید آن بسیار بالا می‌باشد. این چراغ هدلایت پخش  نور 360 درجه داشته و به چیپ مدرن CSP مجهز می‌باشد. هدلایت چهار طرفه H4 مدل C9 ضد آب بوده و با آلومینیوم سبک ساخته شده است. این قطعه بسیار سریع روشن شده و نیازی به گرم شدن ندارد. ولتاژ کاری آن 12-24 ولت می‌باشد.

هدلایت چهار طرفه H7 مدل C9

هدلایت چهار طرفه H7 مدل C9، 55 وات داشته و نور آن 360 درجه می‌باشد. فن مجزا برای این هدلایت وجود نداره و به جای آن، فن خنک کننده هوشمند درون بدنه خود هدلایت تعبیه شده است. این هدلایت پرنور بوده و نصب آن به راحتی صورت می‌گیرد. این هدلایت برای چراغ جلو به ویژه چراغ اسپرت و مه شکن با پایه‌ی H7 مناسب است. مصرف برق این هدلایت بسیار پایین و عمر آن طولانی می‌باشد. چیپ این هدلایت CSP بوده و توسط آلومینیوم سبک ساخته شده است. روشن شدن این هدلایت بسیار سریع صورت می‌گیرد و نیازی به گرم شدن ندارد.

هدلایت دو طرفه H1 مدل C9

تابش نور هدلایت دو طرفه H1 مدل C9، بسیار روشن و شدت آن بسیار بالا می‌باشد. نصب آن آسان بوده و توانایی عملکرد 50000 ساعت کار مفید دارد. این هدلایت نویز و گرما ایجاد نکرده و مجهز به فن خنک کننده قوی می‌باشد. پایه‌ی H1 آن ضدآب بوده و کابل ابریشمی دارد.

هدلایت دو طرفه H4 مدل C9

تابش نور هدلایت دو طرفه H4 مدل C9 معادل 6000 کلوین بوده و بدنه‌ی آن آلومینیومی می‌باشد. فن خنک کننده درون این هدلایت تعبیه شده و مصرف برق پایینی دارد. پایه‌ی H4 آن ضدآب بوده و دارای کابل ابریشمی می‌باشد. نصب هدلایت دو طرفه H4 مدل C9 آسان بوده و توانایی عملکرد 50000 ساعت کار مفید را دارد. این هدلایت تولید نویز و گرما نمی‌کند.

هدلایت دو طرفه H7 مدل C9

هدلایت دو طرفه H7 مدل C9 برای تمامی خودروها کاربردی بوده و تابش نور آن فوق‌العاده قوی می‌باشد. قطعات آلومینیومی آن سبب کاهش حرارت لامپ می‌شود. انرژی مصرفی این هدلایت کم بوده و نصب آن به راحتی صورت می‌گیرد. فن خنک کننده درون این هدلایت تعبیه شده است. هدلایت دو طرفه H7 مدل C9  نویز و گرماتولید نکرکده و پایه‌ی H7 آن ضدآب می‌باشد. هدلایت دو طرفه H7 مدل C9 توان کارکرد 50000 ساعت کار مفید را دارد.

هدلایت سه حالته H1 مدل C9

هدلایت سه حالته H1 مدل C9 در سه طیف رنگی تابش نور داشته و چیپ COB دارد. رنگ زرد این هدلایت در شرایط برف و باران، مه و گرد و غبار کاربردی می‌باشد. سیستم خنک کننده خودکار درون لامپ تعبیه شده و بدون خطا بر روی سیستم ECU خودرو عمل می‌کند. بدنه‌ی هدلایت سه حالته H1 مدل C9 آلومینیومی بوده، بدین رو کاهش حرارت لامپ را به همراه دارد. این هدلایت ضد آب و ضد گرد و غبار می‌باشد.

هدلایت سه حالته H4 مدل C9

از نام کامل هدلایت سه حالته H4 مدل C9 مشخص است که توان عملکرد در سه طیف رنگی نور دارد. استفاده از رنگ زرد این هدلایت در شرایط برف و باران، مه و گرد و غبار کاربردی و ضروری می‌باشد. سیستم خنک کننده خودکار درون لامپ تعبیه شده و است. بدنه‌ی هدلایت سه حالته H4 مدل C9 از آلومینیومی ساخته شده است؛ بدین رو کاهش حرارت لامپ را به همراه دارد. این هدلایت ضد آب و ضد گرد و غبار است.

هدلایت سه حالته H7 مدل C9

هدلایت سه حالته H7 مدل C9 تابش نوری در سه طیف رنگی را دارد. به کارگیری رنگ زرد این هدلایت در شرایط برف و باران، مه و گرد و غبار بسیار کاربردی است. فن خنک کننده خودکار درون لامپ تعبیه شده و بدون خطا بر روی سیستم ECU خودرو عمل می‌کند. بدنه‌ی هدلایت سه حالته H7 مدل C9 از جنس آلومینیوم می‌باشد؛ بدین رو کاهش حرارت لامپ را به همراه دارد. این هدلایت خاصیت ضد آب و ضد گرد و غبار نیز دارد.

طول عمر هدلایت ماشین

برای دانستن زمان تعویض هدلایت خودرو، بایستی بدانید که طول عمر این قطعه چه مدت است. برای اطلاع از این موضوع بایستی به عدد درج شده تحت عنوان Life Span یا همان طول عمر دقت کنید. این میزان برای شرایط مناسب و ایده آل و بر حسب دقیقه محاسبه شده است. میانگین طول عمر هدلایت 3000 ساعت می‌باشد اما عوامل مخربی همچون رطوبت، دمای هدلایت، دمای هوا، اشکال در سیم کشی و… بر طول عمر این قطعه تاثیر گذار می‌باشند.

خرید هدلایت خودرو

در خرید هدلایت بایستی بودجه، نیاز و مدل خودروی خود را در نظر داشته باشید. نکته‌ی مهم دیگر در خرید هدلایت خودرو، جنس درجه یک و قیمت مقرون به صرفه‌ی آن است. خرید هدلایت را می‌توانید از لوکس سهیل، تولید کننده‌ی باسابقه و معتبر انجام دهید. به دلیل اینکه لوکس سهیل خود تولید کننده انواع هدلایت می‌باشد، توان ارائه‌ی این محصولات را با مناسب‌ترین و بهترین قیمت دارد. برای مشاوره خرید، می‌توانید با مشاوران لوکس سهیل تماس گرفته و از مشاوره فروش رایگان این مجوعه استفاده کنید.

دسته بندی دسته بندی نشده
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت